Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Retro Spilbutik (Ejes og drives af Octopus.guru)

Paltholmvej 120, 2 tv
3520 Farum
Danmark

Mailadresse: support@retrospilbutik.dk

CVR-nummer: DK28955405

Bank
Retro Spilbutik har Danske Bank (SWIFT-code: DABADKKK) som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 1551
Kontonummer: 4060620423
IBAN-kontonummer: DK7930004060620423

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Retro Spilbutik sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare hos Retro Spilbutik.


Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Retro Spilbutik ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder: 

  • VISA
  • Mastercard
  • MobilePay
  • ViaBill
  • Anyday
  • Mastercard/VISA Debet
  • Japan Credit Bureau (JCB)
  • American Express
  • PayPal (2,60 DKK + 1,9% af købsbeløbet)
  • ApplePay
  • GooglePay
  • Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med Retro Spilbutik)

Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit
Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes eller special produceret produkter på påbegyndes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten. Dette gør sig også gældende, hvis du betaler via PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside

2.1 Anyday

Har du en konto hos Anyday, kan du nu benytte dig af deres delbetalingsløsning i vores checkout. Med Anyday får du mulighed for at dele en betaling i mindre bidder og afdrage over fire måneder.

Nul renter, nul gebyrer, så længe du betaler til tiden. Anyday kræver, at du ved checkout betaler minimum 25% af din ordretotal, men hvorvidt du betaler mere – det er helt op til dig.

Du skal handle for mindst 300 kr. for at kunne betale med Anyday. Gavekort kan ikke betales med Anyday.

Læs mere om Anyday på deres website. Her kan du lære mere om deres vilkår og betingelser eller finde 4 gode grunde til at handle med Anyday.

image

3. Fragt

Retro Spilbutik anvender fragtfirmaerne PostNord, GLS, Bring og Dao i Danmark. Levering til Grønland og Færøerne forgår efter aftale med Retro Spilbutik.

Vi har fast fragt pris, og vi vælger som udgangspunkt den billigeste leverandør at afsende med til pakkeshop/pakkeboks, hvis du ønsker anden levering inden bestilling bedes du kontakte Retro Spilbutik via vores e-mail support@retrospilbutik.dk

Retro Spilbutik leverer kun til fastlandet, brofaste øer samt Bornholm.

Ved afsendlse uden for Danmark bliver billigst fragt metode altid brugt samt afsendt til en pakkeshop nær dig hvis ikke andet er aftalt.


Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Retro Spilbutik kontaktes.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

Anvendelse af tredjeparts transportør
I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder Retro Spilbutiks forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.

4. Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
  • Betaling med Dankort er gebyrfrit.
  • Gavekort udbetales ikke.

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du i alt 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten bortfalder for vare der er spiceal fremstillet der kan være tale om produkter skaffet spicelt til kunden som normalt ikke er lager og derfor kan anses som en specialvare.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde en fortrydelsesformular som findes i billag 1 nederst i handelsbetingelserne som sendes til support@retrospilbutik.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.


Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord, GLS eller Bring. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet med mindre andet er aftalt med Retro Spilbutik.

Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter PostNord Groupage (storpak).

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter

Varens stand, når du sender den retur
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen og kontrolleret varens stand.

Varen sendes til:
Retro Spilbutik
Paltholmvej 120, 2 tv
3520 Farum
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et håndteringsgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. Moms (dog maks. DKK 500 inkl. Moms), hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Retro Spilbutik, eller det konstateres at reklamationsret ikke er gældende.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.

Håndteringsgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning af produktet.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Varen sendes til:
Retro Spilbutik
Paltholmvej 120, 2 tv
3520 Farum
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@retrospilbutik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@retrospilbutik.dk.

9. Sælg til os

Hvis du ønsker at sælge dine varer til Retro Spilbutik, skal du oplyse en liste over produkter, du ønsker at sælge. Derefter vil vi give dig et prisoverslag for dine varer, og du vil modtage en pakkelabel, som du kan bruge til at sende dine varer til os uden at betale for forsendelsen.

Når vi modtager din pakke, vil vi kontrollere, om alt er i overensstemmelse med aftalen. Hvis der ikke er nogen væsentlige afvigelser, vil du modtage et endeligt tilbud på købet af dine varer, som kun vil afvige fra det oprindelige prisoverslag, hvis der er nogle afgørende forhold, der ikke var aftalt på forhånd.

Hvis du godkender købsprisen, vil vi overføre pengene til din bankkonto inden for 7 hverdage og sende dig en kvittering for købet.

Bemærk venligst, at Retro Spilbutik ikke påtager sig ansvar for eventuelle transportskader eller tab af varer under transporten. Derfor anbefaler vi altid, at du pakker varerne forsvarligt inden afsendelse til Retro Spilbutik.

Bilag 1 Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til Retro Spilbutik, Paltholmvej 120, 2 tv, 3520 Farum, support@retrospilbutik.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende      tjenesteydelser (*)

– Ordrenummer

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

– (*) Slet det, som ikke er relevant